نوشته شده توسط : رویا

 سیستم نظارت تصویری به عنوان سیستم دوربین مدار بسته نیز شناخته می شود ، مجموعه ای از وسایل الکترونیکی است که قابلیت ضبط تصویر را دارند. اجازه می دهد تا تصاویر ویدئویی یا سایر اطلاعات استخراج شده از طریق شبکه های ارتباطی یا از طریق پیوندهای داده دیجیتال فشرده ، ذخیره و انتقال شوند. آنها معمولاً برای نظارت بر محیط ها استفاده می شوند.

در این بحث انواع مختلف کابل دوربین مداربسته که اجزای مختلف یک سیستم نظارت تصویری معمولی را بهم متصل می کنند ، به تفصیل توضیح داده می شود.

کابلهای کواکسیال

کابلهای کواکسیال طناب های ضخیمی از سیم یا الیاف غیر فلزی هستند که از یک هسته عایق داخلی از سیم رشته ای یا جامد تشکیل شده اند که توسط نوارهای سیم انعطاف پذیر عایق خارجی احاطه شده اند. این در درجه اول توسط شرکت های تلویزیونی کابل برای اتصال امکانات آنتن ماهواره ای خود به خانه های مشتری و مشاغل استفاده می شود. همچنین گاهی اوقات توسط شرکتهای تلفنی برای اتصال دفاتر مرکزی به قطب های تلفن در نزدیکی مشتریان استفاده می شود.

مزایا کابل کواکسیال

بادوام : نسبت به سایر کابل های دوربین مدار بسته نسبتاً طولانی دوام دارند. دلیل ساخته شدن از مواد بسیار سخت که معمولاً در برابر عناصر ساییدگی و پارگی مقاوم هستند.

همه کاره : ممکن است از آنها برای انواع مختلفی از قبیل انتقال سیگنالهای فرکانس رادیویی ، ساخت و ساز ، وسایل نقلیه بکسل و کشتی های اتصال دهنده استفاده شود.

مسافت : ممکن است از آنها برای انتقال سیگنال در مسافت فیزیکی نسبتاً طولانی تر استفاده شود.

قابلیت اطمینان : آنها به این معنا که سیگنالهایی که منتقل می شوند از تداخل الکتریکی خارجی توسط لایه ای از عایق محافظت می شوند بسیار قابل اعتماد هستند.

پر هزینه : آنها به دلیل کیفیت نسبتاً بالایی که دارند نسبت به سایر کابلهای امنیتی معمولی نسبتاً گران هستند.

کابل های سیامی

کابل های سیامی کابل های کواکسیال هستند و مجموعه ای از سیم های برق وصل شده اند. ممکن است این سیمهای برق از کابلهای کواکسیال جدا شوند ، در صورت عدم دسترسی به منبع ضبط از منبع ضبط.

 مزایا

تطبیق پذیری : این کابلها ممکن است برای انتقال همزمان داده و نیرو استفاده شوند. بنابراین آنها ارزش بسیار بالایی را برای پول به دست می آورند و از این رو خریدهای بسیار ارزشمندی دارند.

یکپارچگی داده ها : کابل ها به گونه ای ساخته شده اند که امکان انتقال قدرت را بدون هیچ گونه دخالت بی رویه در انتقال ویدیو فراهم می کنند. این قابلیت اطمینان داده ها را تا حد زیادی بالا می برد.

عملیات ساده شده : با توجه به اینکه هر دو قدرت و داده در یک کابل منتقل می شوند ، فرایند تنظیم سیستم نظارت تصویری بسیار ساده شده است.

سازگاری : از کابلها ممکن است در کنار چندین دستگاه الکترونیکی دیگر و کابلهایی مانند تلویزیون مدار بسته (دوربین مدار بسته) ، دوربین های مداربسته ، سیستم امنیتی سیم کشی و کابل کواکسیال RG59 استفاده شود.

معایب

پیچیده : در مقایسه ، با سایر کابل های امنیتی ویدیویی ، نحوه کار ، نصب و راه اندازی آنها پیچیده تر است.

کابل جفت پیچ خورده

جفت پیچ خورده سیم مسی معمولی است که کامپیوترهای خانگی و بسیاری از تجارتها را به شرکت تلفن وصل می کند. برای کاهش القایی متقابل یا القای الکترومغناطیسی بین جفت سیمها ، دو سیم مسی عایق بندی شده در اطراف یکدیگر پیچیده شده اند. هر اتصال در جفت پیچ خورده نیاز به هر دو سیم دارد. از آنجا که برخی از مجموعه های تلفن یا مکان های دسک تاپ نیاز به اتصالات متعدد دارند ، بعضی اوقات جفت پیچ خورده در دو یا چند جفت نصب می شوند ، همه در یک کابل منفرد. برای برخی از مکانهای تجاری ، جفت پیچ خورده در یک سپر محصور شده است که به عنوان یک زمین عمل می کند. این به عنوان جفت پیچ خورده محافظ ( STP ) شناخته می شود. سیم معمولی به خانه جفت پیچ خورده بدون محافظ است. 

مزایا

یکپارچگی سیگنال : این کابلها تا حد زیادی باعث کاهش ضربات متقابل و القای الکترومغناطیسی بین جفت سیم می شوند و در نتیجه اطمینان حاصل می شود که تمامیت سیگنال ها در ترانزیت همیشه حفظ می شود.

معایب

با دوام کمتر : آنها به طور کلی از دوام کمتری برخوردار هستند و مستعد نابودی جسمی نیز هستند.

کابل فیبر نوری

فیبر نوری یک رشته بسیار نازک از شیشه خالص است که  برای نور در مسافت های طولانی عمل می کند. از یک اصل معروف به عنوان بازتاب داخلی استفاده می کند. کابل فیبر نوری  در واقع از دو لایه شیشه تشکیل شده است: هسته ، که سیگنال نوری واقعی را حمل می کند ، و روکش آن ، که لایه ای از شیشه در اطراف هسته است. روکش دارای ضریب شکست کمتری نسبت به هسته است. این امر باعث انعکاس کامل در درون هسته می شود. بیشتر الیاف به صورت جفت دوبلکس عمل می کنند: از یک فیبر برای انتقال و دیگری برای دریافت استفاده می شود.

اما می توان هر دو سیگنال را بر روی یک رشته واحد ارسال کرد. دو نوع کابل فیبر نوری وجود دارد:   فیبر یک حالته (SMF) و فیبر چند حالته (MMF). تفاوت اساساً در اندازه هسته است.

MMF هسته بسیار وسیع تری دارد و امکان انتشار چندین حالت (یا "پرتوهای") نور را فراهم می آورد. SMF دارای هسته ای بسیار باریک است که اجازه پخش تنها یک حالت از نور را می دهد. هر نوع فیبر با مزایا و مضرات خاص خود دارای خواص مختلفی است.

مزایا

سریع : این کابل های داده اطلاعات را با سرعت بسیار شگفت انگیزی منتقل می کنند. بنابراین آنها برای شرایطی که نیاز به انتقال سریعتر نرخ داده ها و حداکثر تاخیر در زمان ممکن دارند ارجح هستند.

کارآمد : آنها وظایف خود را برای انتقال داده با راندمان بالا  انجام می دهند. این امر به این دلیل است که سیگنالهای موجود در حمل و نقل تداخل الکترومغناطیسی ندارند و نیازی به انتقال مجدد ندارند.

ظرفیت بزرگ : فیبر نوری معمولی  اطلاعات بیشتری را نسبت به سیمهای مس معمولی در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین ، آنها حداکثر ارزش پول را به کاربران باز می گردانند.

فاصله طولانی تر : آنها برای استفاده در مسافت های بسیار طولانی مانند بین دو قاره کاملاً مناسب هستند.

معایب

شدت کار : برای نصب و نگهداری آنها به نیروی انسانی زیادی احتیاج دارند.

ظریف : الیاف شیشه ای نیاز به محافظت بیشتری در داخل کابل بیرونی دارند. هر گونه خراش اندک ، معمولاً توانایی کابلها برای انتقال موثر سیگنال ها را به خطر می اندازد.

پیچیده : برای تسلط و بهره برداری از آنها نیاز به تسلط عادلانه بر ژارگون مهندسی الکترونیک پیچیده است.

گران قیمت : آنها تقریبا گرانترین کابل های دوربین مدار بسته هستند.

چگونه نوع کابل را برای سیستم دوربین مدار بسته خود انتخاب کنیم؟

نصب های مختلف نیاز به نرخ های مختلف انتقال داده دارند. خانه معمولی نسبت به تأسیسات بزرگ مانند بیمارستان ها به سرعت کمتری احتیاج دارد. بنابراین نرخ انتقال داده های مورد نیاز ابتدا مشخص می شود که پس از آن کابل قادر به ارائه آن نرخ ها است.

طول / فاصله

این به کل مسافتی که کابل پیش بینی شده برای پوشش دارد ، مربوط می شود. کابل باید کمی طولانی تر از مسافت کلی برای پوشش باشد تا اطمینان حاصل شود که همه اجزای مختلف را به راحتی به هم وصل می کند.

موقوفه مالی

تصمیمی که در مورد کدام نوع کابل در نهایت باید به دست آورد ، تا حد زیادی به قدرت مالی کاربر آینده نگر کاهش می یابد. از این رو به کاربر آینده نگر توصیه می شود ابتدا مقایساتی را در انواع مختلف کابل های دوربین مدار بسته قبل از حل و فصل برای شخصی که به خوبی در اختیار وی است انجام دهد.

کیفیت دوربین مدار بسته

این موضوع به تجهیزات پیشرفته نظارت تصویری مانند دوربین مدار بسته و کابل دوربین مدار بسته پیچیده است. تجهیزات پیشرفته تر به همان اندازه به کابل های پیشرفته تری مانند کابل های فیبر نوری و بالعکس احتیاج دارند. 

ویژگی های امنیت و نظارت  داده ها

برای تضمین صحت سیگنال ها در هنگام ترانزیت و ارتقا ، باید از کابل منتخب دوربین مدار بسته استفاده کنید و از هرگونه دخالت و نویز نامطلوب محافظت کنید و از دوام حداکثر اطمینان حاصل شود.

-------------------------------------------------- -----------------

برای شروع  نصب دوربین مدار بسته ، می توانید به اینجا  مراجعه کنید یا آنچه لازم است با ما تماس بگیرید . یکی از اعضای بخش پشتیبانی  از مشتری همیشه در حالت آماده باش و مایل به دریافت هرگونه سؤال ورودی است و در اسرع وقت نسبت به آنها اقدام می کند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()